Florida samen met de kids

Op 18 April 2019.

Wat is Florida toch een heerlijke en veelzijdige bestemming, ook om samen met kinderen te ontdekken! Zelf heb ik tijdens de meivakantie een rondreis van twee weken gemaakt met een camper en dat is ons ontzettend goed bevallen. De campings in Florida zijn uitstekend, voorzien van alle benodigde faciliteiten en vaak met een zwembad om even lekker af te koelen aan het einde van een reisdag.

Bij aankomst in Miami hebben we voor de eerste nachten een hotel geboekt aan Miami South Beach. Het is lekker, ook voor de kinderen, om even te acclimatiseren voordat we aan onze rondreis beginnen. Het hagelwitte strand en de gekleurde lifeguard huisjes op het strand zijn een plaatje! We wandelen langs het strand naar het Art Deco gedeelte en Ocean Drive waar we ons vergapen aan de ‘dikke’ auto’s en gekleurde entourage. Een drankje op een terrasje is ontzettend prijzig en kost 80 dollar dus dat doen we ook maar één keertje hier. Het is wel even wennen aan de temperatuur dus de wandeling terug naar het hotel vinden de kinderen toch iets te veel van het goede. Er blijkt een gratis bus service te rijden dus nemen we de Miami Beach Trolley terug naar ons hotel.

Na twee dagen halen we onze Cruise America C-25 camper op in Fort Lauderdale. De komende 12 nachten zullen we met de camper een mooie rondreis maken om weer te eindigen in Fort Lauderdale. Nadat we de camper in ontvangst hebben genomen eerst maar even wat boodschappen doen om te zorgen dat we te eten en te drinken hebben. Vervolgens door naar de eerste camping, deze bevindt zich in Jonathan Dickinson State Park, midden in de natuur. Een prachtige groene plek waar het helaas de hele middag en avond heeft geregend en waar we lek gestoken zijn door de ‘bugs’ maar toch zeker de moeite waard.

De dag erna vroeg op om te vertrekken naar John F Kennedy Spacecenter, erg bijzonder om hier rond te lopen en meer te weten te komen over allerlei uiteenlopende ruimtevaart gebeurtenissen uit de geschiedenis. Trek hier gerust en hele dag voor uit want er is veel te doen en te zien, ook voor de kinderen was het geweldig om door een space shuttle te kruipen en ter ervaren hoe een lancering er aan toe gaat!

De dagen erna staan in het teken van Disney World, dit blijft een geweldige plek voor jong en oud. Wij slapen zelf op de bosrijke Fort Wilderness Campground in het Disney Park zelf, daardoor kunnen we de camper laten staan en met de gratis busdienst verplaatsen we ons tussen de verschillende parken. Magic Kindom, Epcot, de parades, iedere avond vuurwerkshows, te veel om op te noemen. Na een paar dagen zijn we dan ook echt verzadigd waardoor we besluiten om Universal Studios over te slaan en lekker richting het strand te vertrekken.

Daar verblijven we uiteindelijk in Madeira Beach, dicht bij Clearwater Beach, deze streek staat bekend om de prachtige witte zandstranden en hier pakken we lekker even onze rust terwijl de kinderen zwemmen in de zee. Een leuk uitstapje hier is John’s Pass, een soort houten pier met allerlei leuke restaurants, pubs en winkeltjes.

Onze volgende bestemming is Sanibel Island, via een tol brug van het vasteland gescheiden. Hier aangekomen huren we direct een aantal fietsen waar de vervolgens twee dagen op rondtoeren en zo het hele eiland kunnen bekijken. We fietsen door de moeraslanden waar we prachtige vogels zien, helaas verstoppen de zeekoeien en krokodillen zich voor ons. Tijdens onze fietstochtjes stoppen we regelmatig voor een verfrissende duik in de zee en kunnen de kinderen schelpen zoeken op de mooie witte stranden. Zodra het eb wordt komen de toeristen en locals met emmertjes naar het strand om schelpen en schaaldieren te zoeken. Sanibel Island is een paradijsje zonder hoogbouw en met een erg relaxte sfeer!

Vanuit Sanibel rijden we naar Fort Meyers waar wij de camper even laten staan en met de Key West Express, een ferryboot, naar Key West vertrekken. De boottocht duurt ca 4 uur en je stapt uit in het hart van Key West, nabij Mallory Square. Key West is een van de oudste steden van Florida en heeft een hippie-achtige sfeer, er is veel bedrijvigheid, veel uitgaansmogelijkheden, zowel grote winkels als kleine boetieks bepalen het straatbeeld. Een leuke en bonte mix van mensen maken dit een bijzonder gezellige maar wel drukke plaats. Rond Duval Street rijdt een gratis toeristentreintje en bij een verblijf in Keys West hoort hoe dan ook het vieren van de zonsondergang op Mallory Square, het plein komt dan tot leven met stalletjes met hapjes en drankjes en straatartiesten vermaken het publiek!

We sluiten onze reis af met een jetboat tour in het moerasgebied van Everglades National Park. Helaas wederom geen krokodillen en zeekoeien kunnen zien maar de tocht op hoge snelheid met de jetboat door de mangroves is spectaculair en maakt dat zeker wel goed!

Helaas is er al weer een einde gekomen aan onze rondreis, vol indrukken en met een lekker kleurtje vertrekken we weer terug naar huis.