Bekijk hier meer informatie en de veelgestelde vragen omtrent het coronavirus en de invloed hiervan op jouw boeking bij Beleef Reizen. Vanwege alle maatregelen rondom het corona-virus hebben wij besloten om onze fysieke locatie in Tilburg t/m 30 maart gesloten te houden voor het publiek. Zo hopen we ook weer een klein steentje bij te dragen aan de beperking van de verspreiding van het virus. Nieuwe aanvragen nemen we graag in behandeling, maar dan wel digitaal. We helpen je graag verder per mail of telefonisch op 013-5323585. 

Antwoord op je vragen over het coronavirus

Antwoord op je vragen over het coronavirus

Antwoord op je vragen over het coronavirus

Hoe gaat Beleef Reizen om met de situatie rondom het coronavirus?
We verkeren momenteel, door de uitbraak van het coronavirus, in een zeer uitzonderlijke situatie. Een situatie die gevolgen met zich meebrengt waarmee we niet eerder te maken hebben gehad. Eén van die gevolgen is dat veel landen hun grenzen sluiten, inreisbeperkingen opleggen of dat er op de vakantiebestemming inmiddels dusdanige beperkingen van het openbare leven gelden, dat je niet meer van je vakantie kunt genieten zoals we dat allemaal voor ogen hebben. Wij snappen dat je vol vragen zit en daarom proberen wij je zo goed mogelijk antwoord te geven.

Ik heb een rondreis via Beleef Reizen geboekt met een vertrekdatum vóór 1 mei, hoe zit het met mijn reservering? 
Als gevolg van de huidige ontwikkelingen in de wereld zijn wij helaas genoodzaakt alle reizen te schrappen t/m 30 april. Het is dan ook niet meer mogelijk om een vakantie te boeken met vertrek in maart of april. Mocht je bij ons een reis hebben geboekt die tussen nu en 30 april vertrekt, dan zijn we helaas genoodzaakt die te annuleren. We nemen daarover contact met je op.

Ik heb een rondreis via Beleef Reizen geboekt naar Canada met vertrek tot 30 juni, hoe zit het met mijn reservering? 
De Canadese overheid heeft besloten om haar grenzen te sluiten voor buitenlanders tot 30 juni 2020 (m.u.v. Amerika). Indien je een boeking hebt gemaakt naar Canada met vertrek vóór 30 juni dan zijn wij helaas genoodzaakt om je rondreis te annuleren. We nemen daarover contact met je op. 

Mijn rondreis is door Beleef Reizen geannuleerd, wat nu?
Als je een rondreis bij ons hebt geboekt en we hebben deze uit noodzaak moeten annuleren, dan ontvang je een voucher ter waarde van de betaalde reissom. Deze voucher is één jaar geldig vanaf het moment van uitgifte en kan worden gebruikt voor reizen uit het aanbod van Beleef Reizen en TUI. Wij nemen binnen twee weken contact met je op over de wijze waarop de voucher ter beschikking wordt gesteld. Je hoeft hierover dus géén contact met ons op te nemen. Annuleringen gedaan vanaf 13 maart 2020 van boekingen met vertrek tot en met 30 april 2020, kunnen gebruik maken van de voucherregeling. Deze annuleringen worden vanzelf omgezet naar een voucher, je ontvangt deze vanzelf binnen twee weken van Beleef Reizen. Annuleringen voor die tijd worden volgens de reguliere annuleringsvoorwaarden behandeld. 

Op de website van ANVR vind je een overzicht met veelgestelde vragen over corona.

We begrijpen heel goed dat je misschien een voorkeur hebt voor teruggave van de betaalde reissom. De omstandigheden zijn echter zo uitzonderlijk, dat wij voor een uitzonderlijke oplossing hebben gekozen. Branchevereniging ANVR ondersteunt deze oplossing. Het SGR staat garant voor de voucher voor pakketreizen. 

Hoe zit het met de geldigheid van een voucher?
De voucher is geldig voor 1 jaar. Als je in het bezit bent van dit voucher moet je dus binnen één jaar geboekt hebben, maar dat  wil niet zeggen dat je ook binnen één jaar na uitgifte een rondreis moet maken. In de praktijk betekent dit dat je bijna 2 jaar kunt reizen op het voucher. 

Ik heb een rondreis via Beleef Reizen geboekt met een vertrekdatum vanaf 1 mei, hoe zit het met mijn reservering? 
Voor deze boekingen gaan we, op basis van de informatie die we nu hebben, ervan uit dat je rondreis doorgaat. Dit is uiteraard afhankelijk van de actuele situatie op dat moment. Zoals je zal begrijpen ligt onze prioriteit nu op reizigers die vertrekken t/m 30 april. Voor boekingen na deze datum vragen we je nog even geduld te hebben. Zodra er informatie bekend is over jouw vakantie, wordt er direct contact met je opgenomen. Wil je jouw rondreis toch al annuleren? Vooralsnog gelden hiervoor de reguliere annuleringsvoorwaarden. 

Ik verblijf op dit moment op mijn vakantiebestemming, wat nu? 
Met onze klanten die op dit moment in het buitenland verblijven nemen wij contact op. In de meeste gevallen zorgen wij ervoor dat zij kunnen blijven genieten van hun mooie rondreis. Mocht er echter een situatie voordoen waarin het openbare leven stilstaat en men niet normaal van een vakantie kan genieten, dan gaan we er alles aan doen om onze klanten terug naar Nederland te brengen. We zullen dan persoonlijk contact met je opnemen. Mochten er reisbeperkingen worden ingevoerd dan gaan we natuurlijk meteen kijken wat we voor je kunnen doen.

Kan ik nog op afspraak komen naar jullie Beleefwinkel in Tilburg? 
Vanwege alle maatregelen rondom het corona-virus hebben wij besloten om onze fysieke locatie in Tilburg t/m 30 maart gesloten te houden voor het publiek. Waar we dus normaal gesproken je graag uitnodigen om in een fysieke afspraak een mooie presentatie van je reis te geven, zullen we dat de komende 2 weken alleen digitaal doen. Zo hopen we ook weer een klein steentje bij te dragen aan de beperking van de spreiding van het virus. Uiteraard zijn we wel gewoon voor al onze klanten aan het werk en zijn we per telefoon, mail en de sociale media kanalen gewoon bereikbaar voor iedereen.


Laatste update: 24-03-2020

Nice 2 know